marți, 1 iulie 2008

- Vineri, 29, cireşar

Pentru Paola C. Monna
la aniversare şi onomastică


*
Azi, 29, cireşar, ‘nainte de sabat,
în suflet port nadă jubiliară.
E-a treia. Între ele, încă mă străbat
ultimele două spire-ncinse, de spirală,
din existenţa ta de crizantemă-n floare,
în existenţa mea de trunchi uscat

Jumatea cea mai arzătoare,
în adunare, n-o mai pun
deşi, arsura de atunci
şi azi mai scoate fum.

Discursul meu ar fi sărac
urând acum ce n-am urat
la ultimele nade şi…
poate ar trebui să tac
dar… nada asta-i specială…
Marcantă e…
Momentul trebuie marcat.

În astă zi, de con generatoare
(de trunchi de con ferească Dumnezeu!),
de viaţă-n formă de spirală verticală,
în ziua de perenă aniversare –
coordonată circulară-n viaţa ta,
(nu ne-om opri să numărăm la spire) –
odată şi ‘nc-odată-ţi voi ura:

Tot bunul ce-ai trăit –
ştii tu: noroc de bani,
de sănătate şi iubire –
să se reverse asupră-ţi
infinit.


*
Pentru cei ce nu stiu, o precizare:

Azi, la zi mare,
am scos din nou, de sub cristal,
pentru iubirea mea, l-aniversare,
să poarte ca pe o rochie de bal
numele de C.Monna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu