duminică, 5 iulie 2009

- Nu eşti sătul de “...eşti”?

Nu eşti sătul de “...eşti”?

Toţi paşoptiştii fost-au alde “...escu”
(Şi Golombiovsky şi-a zis Porumbescu)
Şi după ei Ilii şi Constantini şi Itzici şi-au luat –
Să aibă-n coada numelui adăugat –
Pos’fixul “...escu”.

Şi cum, această modă nu s-a terminat –
Sosit din Istambul – patronul firmei de rahat
Din Bucureşti – şi-a scos certificat
Că-l cheamă Răhătescu.

Până mai ieri scria “Scânteia”
Cum că chiar noi ne-am fi ales –
La primul şi al doilea şi al treilea
Şi chiar al enşpelea congres – cu
Fostul mai mare tartor de la “secu”:
Un “...escu”.

Un “escu”?! Dar era mai mult...
Era un “...sescu”.

Lui fostu’ “...sescu”-i spuneam “Ceau”
Chiar din ‘nainte sa dea colţu’
(Cam oligat-forţat).
Lui noul “...sescu”-i spunem “Bă”
(Că e... - ce’ mai... -
Băiatu’ de băiat).

Nu-ş’ cine-a inventat pe românescu’ “...escu”
Da eu, de “...eştii” ăştia
M-am cam săturat.

2 comentarii:

  1. Da:))...Mă gândisem şi eu atunci când au fost alegerile că acesta ar fi motivul pentru care nu a fost ales Năstase, deoarece nu i se termina numele in "-escu"...

    P.S: Eu auzisem persoane care îi spuneau "fostului sescu- Ceaşcă":))

    Duminică placută!

    RăspundețiȘtergere
  2. Când nu a fost ales Năstase, tu nu aveai decât vreo unşp'e anişori (cam cât avea băiatul meu la "revoluţie"). Iar mă uimeşti. M-ai fi uimit şi dacă te-ai fi gândit la lucrul ăsta abia acum.
    Observ la tine un acut spirit de observaţie pe care chiar îl revendici hotărât, în comentariul lăsat anterior, pentru o generaţie întreagă. N-am să te contrazic dar, cu încercările (deocamdată) tale (pertinente) de analiză, n-am să te mai las să te ascunzi (din modestie) în spatele celorlalţi.

    Lui Ceaşcă, când îi spuneam "ceau" îi spuneam - de fapt - în sensul de "hai pa!" sau cum se spune-acum "lasă-ne, lasă-ne...".

    Mulţumesc de vizită
    Te mai aştept
    R.

    RăspundețiȘtergere