duminică, 2 noiembrie 2008

- Un fleac

un fleac e între naştere şi moarte...
e-atât de vechi cuvântul fleac
că doar contextu-i dă de hac.

‘nainte să iau diploma de inginer
eu fost-am matriţer.
nu vreau să pierdeţi, n-am să pariez –
nu ştiţi – scurtez:

puntiţă denumeam distanţa
ce două găuri ea desparte.
poetul punte spune, metaforic,
la ceea ce separă
o naştere de moarte.

moşii-strămoşii mei
lăsat-au spre uitare
cuvântul fleac,
semnând cu el
distanţa-ntre picioare
la gaura pe un-te naşti
şi cea de defecare.

ştiau bătrânii ce ştiau
şi noi am cam uitat
că-ntre picioare
purtăm viaţa
ce nu-i decât un fleac.

cum domnu’ nostru nemurirea
n-o-ncurcă cu venirea,
ne-mpiedicându-se de-un fleac,
n-o să-nţeleg -
nici cât să-mpungi cu-n ac -
cum unii, folosindu-se de scuza
că "nu-i decât un fleac",
încurcă găurile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu