marți, 6 ianuarie 2009

- Pe liber

Motto:

Cum unul
Se caracterizează caracterizând
Pe alţii.


- Băiete,
Din punctul de vedere-al meu,
Ai trei defecte mari:
Defectul unu – eşti prea fin.
Defectul doi (pen’care
În firma mea nu pot să te mai ţin) e că
Pentru ce îţi ofer de muncă eu,
Tu eşti prea cultivat.
În fine, trei –
Trag linie şi-am terminat –
Eu nu mai am ce educa la tine.
Tu esti prea educat.
Ce să-ţi mai fac la anii care-i ai?
Să te învăţ să furi... – s-a terminat!
Dacă atunci când învăţam eu asta
N-ai fost cu mine –
Acuma capu’ nu-m’ mai bat.
- Dar nici nu vreu...
- ...Şi vezi?... ai lipsă-n calităţi
Pe cea mai scumpă:
N-ai tupeu!...
Eşti prost ca managerul de la comercial:
Spui săru’ mâna şi lu’ nevastămea
Şi lu’ Emilia ce spală şi râneşte la canal.
...Că cinci ani şi mai bine –
De milă – te-am exploatat,
Te-am pus să tragi, să-mpingi, să cari
Sicrie de vânat,
Plătindu-ţi cu simbria ochiului damnat,
Nu mai contează.
Eşti concediat.


Precizare:
Orice asemănare
cu fapte şi persoane –
ce sunt reale –
e doar asemănare
(deloc întâmplătoare).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu