marți, 26 ianuarie 2010

- Mi-e dor de-acea naivitate

Mi-e tare dor – dar n-aş trece-n CV –
De inocenţă, de naivitate.
Nu că mi-ar fi ruşine dar – tu ştii –
Cuvinte precum dragoste, sinceritate,
Prietenie, altruism, democraţie, libertate,
Oricât ar fi de rare – şi astfel, nestemate –
Sunt prost remunerate.

Regret naivitatea-mi de-nceput.
...Nu c-am avut-o ci findcă a trecut.
În ce-am crezut cred azi la fel de mult.
Da... Sunt un om bogat ce am să mor flămând
Căci nestematele păstrate-n mine,-adânc,
Azi nu-s podoabe să te făleşti cu ele... Nu se vând...
...Şi nici nu trebuie...
Inel de aur nu pune nimeni porcului în rât.

Deci, n-am de gând să vând...
Cui merită, dau gratis! Şi... ce mai dau?... Am înţeles...
Ipocrizie, minciună , egoism şi rapt,
Demagogie, populism, obrăznicie –
Într-un cuvânt: mitocănie – aţi ales.
E ieftin, trendy, cool, la mare căutare...

Dar cum zgârcenia sau calicia vă şed în buzunare
Iar vidul galaxiei în cap (creierul mare),
Aţi vrea ca plată - pentru serviciul de-a-mi duce la gunoi
Cuvinte precum dragoste, sinceritate,
Prietenie, altruism, democraţie, libertate –
Nu bani ci “bunuri” pentru voi:
Ipocrizie, minciună , egoism şi laşitate,
Demagogie, populism, obraznicie –
Într-un cuvânt: mitocanie.

Da... Asta-i piaţa...:
Cerere mare – ofertă pe măsură,
Preţ pentru fiecare buzunar şi gură.

Ofertă mică, cerere deloc...
Preţ? Yoc! Ce preţ? Nepreţuit...
...Rămâne mai departe-n stok.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu