vineri, 8 ianuarie 2010

- cianură

măicuţa mea
a fost în viaţă
o bomboană
sigur nu singura
azi se-odihneşte
pe acest guvern
de arpacaş legat
numai din gluten
fără zahăr
cel de la UE
a fost furat
să fie dat
mită electorală
pe de(rbedeii)-l(ibertini)
să-i scoată-n faţă


că s-a ales
de neamul prost
deh! neamul nostru
la cincinal soroc
prin noul „...sescu”
ciuruitor aici
şi pe-unde a mai fost
coliva ţării ăsteia
’n guvern de tiriplici
sămânţă cu sămânţă
azi anu-acesta
şi-n veci de veci
să o mai supere
’ncetează


acolo sus
pe vârful de colivă
nu o mai afectează
rapacitatea maladivă
a celor care boc cu boc
adună pe osânză

nu va mai fi cuprinsă
de depresie
văzând cum i se ia
şi ce-i fusese dat
în compensare
că iarna nu-i ca vara
să se-ncălzească
ceea ce ordonanţele
’i furat-au oricum
din pensie

n-o mai interesează
de un’ va lua
ce nu îi va mai da
boc-cică-prim-ministru
s-aprindă gazu-n sobă
să se-aburească-n casă

în douăşopt de zile
va fi pe alt tărâm
dar eu aici rămân
acum decid
eu n-am să fiu bomboană

dacă
în cincinalul ce-a trecut
m-am cam acrit
dar
cu speranţa mascând
s-a
şi nu prea
văzut
în cincinalul ce-a ’nceput
sub masca acră
antigaz grizou
ce voi purta pe moacă
voi fi sută la sută concentraţie
acid
şi nu acetic lactic
sau citric
cum pân-acum
nevrând să fiu
am fost
ci am să dau
cum dat-am tânăr
vieţii rămase
rost
şi-am să mă fac
în ploi de-acid
cianhidric
florhidric
sulfuric şi clorhidric
picătură
de cianură

chiar dacă n-o mai deranjază
de la vecini
la radio
sau la televizor
zvon zgubilitic de manele
îi sunt dator
măicuţei mele
cu picături de-acid
să ciuruiesc
cât mai trăiesc
portocalia cupolă
ce-ntins-au derbedeii
între români
eu între ei
şi
locul un’ se află
mămica mea
acuma
stele

*

explicaţii:

- tiriplic = un fel de polonic cu care în campaniile electorale candidaţii mănâncă-n faţa electoratului.

- gaz grizou = gaz cu miros specific rezultat în urma remetabolizării a ceea ce a fost ingurgitat cu tiriplicul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu